Rotary International

Rotary International is een wereldwijde organisatie van meer dan 1,2 miljoen leden, opgericht in 1905 door Paul. P Harris in Chicago. De organisatie omvat over heel de wereld 34.000 lokale clubs, zoals de onze, die zich inzetten voor gemeenschapsprojecten en wereldwijde initiatieven.

Missie en visie

Missie: Rotary streeft ernaar om anderen te dienen, integriteit te bevorderen en wereldwijde begrip, goodwill en vrede te bevorderen door middel van fellowship van zakelijke, professionele en gemeenschapsleiders.

Visie: Rotary ziet een wereld waarin mensen zich verenigen en actie ondernemen om blijvende veranderingen te creëren, zowel wereldwijd als in lokale gemeenschappen.

Enkele wereldwijde projecten

End Polio Now is een wereldwijd vaccinatieprogramma, waarmee polio (kinderverlamming) quasi uit de wereld gebannen is. www.endpolio.org

Shelterbox voorziet wereldwijd in noodopvang, wanneer mensen getroffen worden door natuurrampen en conflicten. www.shelterboxbelux.org

Internationaal netwerk

Als Rotariër maak je automatisch deel uit van dit wereldwijde netwerk. Dit betekent praktisch dat je ook altijd overal ter wereld kan aansluiten bij lokale vergaderingen.

Meer informatie: rotary.be