Rotary Hoogstraten – Kempen heeft een groot hart voor jongeren.

Zo hebben we onze zusterclub Rotaract Hoogstraten Kempen.

Rotaract staat voor Rotary in action, en richt zich tot jongeren van 16 tot 30 jaar.

Rotary Hoogstraten-Kempen heeft haar eigen beroepencommissie.
Hoofdbrok in hun werking is de jaarlijkse organisatie van een beroepenbeurs. Scholieren uit de hoogste jaren van de Hoogstraatse scholen, krijgen de kans om in gesprek te gaan met mensen uit het beroepsleven, om zich nog beter te kunnen richten op hun toekomst.

HEP is het Holiday Exchange Program.

Om de twee jaar ontvangt onze club gedurende één week een 20-tal jongeren van over heel de wereld, voor een plezante en boeiende vakantie in Belgium@theborders.
Elk jaar kunnen via onze tussenkomst ook enkele jongeren deelnemen aan gelijkaardige
HEP-kampen van andere Rotary-clubs, overal in de wereld.

YEP staat Youth Exchange Program.

Gedurende een heel jaar verblijven scholieren in gastgezinnen, ergens in de wereld, en
lopen daar school. Wij ontvangen zelf een gaststudent, die dan bij ons in gastgezinnen
inwoont.

RYLA staat voor Rotary Youth Leadership Awards.

Dit zijn internationale programma’s waar jongeren tussen 14 en 30 aan kunnen deelnemen, om in de meest ruime zin hun talenten verder te ontwikkelen.